КОНСПЕКТИ ЗАНЯТЬ


         "Навчання - це лише одна з пелюсток тієї квітки, 
                                              що зветься вихованням"  В. О. Сухомлинський



                                   Тема : "Мандрівка в минуле"

Мета: Розвивати цікавість, кругозір, увагу, мислення. Виховувати любов до природи, бажання пізнавати нове. Дати дітям уявлення про прекрасну і цікаву планету Земля, про її народження, познайомити з таким явищем як вулкан. Розповісти про утворення гір. Дати поняття про те, як люди досліджують та вивчають історію нашої планети.

Обладнання: Моделі різних кліматичних зон, вулкана, ящик із піском, зразки скам'янілостей.

Таблиці із зображенням вулканів, магніт, кольоровий порошок, сода, оцет, папір, приладдя.

                                                              Хід заняття:

Діти, давайте пригадаємо, на якій планеті ми з вами живемо? Як вона називається?

Так, це планета Земля. Вона прекрасна і надзвичайно цікава. Це наш рідний дім, у якому безліч рослин, тварин, океани, ліси, пустелі та рівнини, гори, ріки, болота, степи... Давайте розглянемо ось ці зображення різних куточків нашої планети. Що це?

(Пустеля, гори, Північний полюс).- картинки - А ви знаєте, як називаються тварини які живуть у цих місцях?

(Діти називають по картинках)

Всі куточки на нашій планеті - чудові. Тільки на планеті Земля є вода і повітря, яке нам необхідне. Але так було не завжди...

(Раптом чується гуркіт. У кімнату заходить хлопчик - Чомусик).

Чомусик. Я - Чомусик. А прийшов я до вас за допомогою. Кажуть, що у вашому садочку дуже розумні малюки, можливо, вони мені допоможуть.

А що ж з тобою сталося?

Чомусик. У нашій школі нам дали завдання дізнатися і розповісти про те, як народилася і росла наша планета. А я не розумію, як я можу про таке дізнатися. Мені лише 10 років, а Землі мільйони. Чи може взагалі хто-небудь з людей знати, якою вона була спочатку, люди ж стільки не живуть?!

Діти, а як ви гадаєте, з чого ми дізнаємось про нашу планету?

(Книги, кіно, картинки...).

Так, але найпершими розгадати таємницю народження Землі допомагають вчені-палеонтологи, геологи, археологи( картинки). Вони вивчають рештки рослин, тварин, які жили дуже давно і перетворились, на корисні копалини. А знаходять вони все це, розкопуючи землю - ведуть розкопки.

Усі знахідки учені називають скам'янілостями. Діти, а ви хочете подивитись як знаходять скам'янілості?

Дослід № 1 «Знайти скам'янілість».

Подивіться, перед нами ящик із піском. У цьому піску ми і будемо шукати. Спочатку обережно розгорнемо пісок руками, а коли побачимо предмет, його треба пензликом дуже обережно звільнити від зайвого піску.

(Діти виконують роботу).

Давайте розглянемо, що ми знайшли? Що це може бути, кому могло належати?

Чомусик. Ой! Як цікаво! Я теж хочу знайти щось незвичайне.

(3 допомогою дітей знаходить останній предмет).

Ось так вчені робили розкопки, а потім вивчали знайдене. Вони дізналися, що народилася наша планета з невеликого шматочка, схожого на магніт. Цей шматочок весь час літав у космосі і як магніт притягував до себе камінці, піщини, уламки інших планет.

 Дослід № 2

Пропоную дитині взяти магніт і водити ним по столу, на якому лежать невеликі металеві предмети.

-     Що сталося з предметами?

-     Як ви гадаєте, чому це сталося?

Так, поступово земля стала великою кулею, що оберталася навколо сонця. Але на ній не було ні росли, ні повітря, ні тварин.

-     А що тоді могло відбуватися на нашій планеті?

Щоб, побачити це ми можемо вирушити у подорож. Згідні? Щоб перенестися у далеке минуле, нам потрібно скористатись чарівним годинником. Ось він. Нам лише треба повернути його стрілочки назад і сказати:

- Раз, два, три, час, годинник, поверни!

(Гасне світло, звучить швидка музика, роздається гуркіт та вибухи, вмикається червоне світло. На підставці знаходиться таблиця із зображенням виверження вулкану).

Діти, подивіться, наша земля схожа на розпечену сковорідку. Куди не кинеш оком, скрізь огняні вулкани, дим. Назвали вулкани на честь древнього бога Вулкана, який начебто мав під землею свою кузню. І коли працював там, іскри від розпеченого металу вилітали через отвори, які й названо вулканом.

Чомусик. Що, що?

(картинка)3 тріщини отвору у поверхні Землі тече гаряче вогняне місиво - магма, поступово утворюється великий конус, на вершині якого є заглибина, так званий кар'єр, або «чаша».

Зараз ми подивимось, як діє вулкан.

 Дослід № 3 «Вулкан».

Виготовляється модель вулкана, у якому залишено отвір в горі зрізаний конус). У отвір встановлюють невелику скляну баночку. Змішують який-небудь червоний порошок з водою і розмішують його у чаші. При виконанні досліду в порошок додають оцет. Починається виверження.

Діти, ви чуєте вибухи? Це вибухають вулкани. А на що схожі вулкани?

(На гору), (картинки)

Це і є гора. Так на Землі виникли перші гори. А ви хочете дізнатись, як утворювались вони? Я вже розповідала, що земля утворилась із багатьох уламків. І в середині неї, дуже глибоко, ці шматки і знаходяться. Вони не стоять на місті, а весь час рухаються. Під час руху вони можуть наскакувати один на одного. Вони піднімають земну поверхню, і перед нами з'являється гора.

Дослід № 4 «Утворення гір».

У ящику лежить пісок з абсолютно рівною поверхнею. Я пропоную дітям доторкнутися руками піску.

- Чи є на ньому гори, бугорки?

Уявіть, що ваші руки - це уламки які знаходяться під землею і весь час рухаються.

Пропоную занурити руки глибоко в пісок на 25 - ЗО см і рухати ними.

-     Якою стала поверхня, що на ній утворилось? Чому це сталось? Можу запропонувати дітям продовжувати рухи.

-     Якими стали гори?

Але нам вже час повертатись до садочка. Давайте скажемо годиннику чарівні слова і повернемо стрілочку в перед:

-     Раз, два, три, час, годинник, поверни!

Ось ми і вдома (вмикається освітлення, звучить спокійна музика). Діти, сподобалась вам наша мандрівка? Що ми з вами побачили? Скажіть, як ви гадаєте, чи могли у той час на Землі жити люди? Чому?

Чомусик, а ти тепер знаєш що розповісти в школі?

(Чомусик дуже дякує дітям).

Пропоную діткам і Чомусикові подивитись прискорене відео як відродилася наша земля, повиростали дарева і квіти, з’явились тварини, птахи і все живе на планеті Земля. А яка ж гарна різноманітна, багата природа.

Він дякує, прощається з малюками.

Екологічний девіз:

Очистимо Землю від бруду і злості Посіємо всюди добро І квіти зерна. І буде планета гарна і зелена.

Діти під спокійну музику виходять.

                     Тема: "Подорож краплинки в країну води"

Мета: Розвивати тактильно - кінетичну чутливість дрібної моторики рук, координацію рухів у системі «око - рука», мислення, уяву, пам'ять, мовлення, пізнавальний інтерес; виховувати бережливе ставлення до води, дружні взаємини між дітьми та доглядати за кімнатними рослинами; закріплювати уявлення дітей про воду і про те яке важливе значення має вода в житті людей, рослин, тварин, живої природи та уміння порівнювати кількість води; підсилювати бажання дитини дізнаватися щось нове, експериментувати, працювати самостійно, удосконалювати навички дослідницької поведінки.

Обладнання: іграшка «Краплинка», ємкості для води, клейонки, маленькі та середні іграшки, камінчики, сито, лійка, гумка, оприскувачі. тарілочки, серветки, демонстраційний матеріал, дидактична гра, фонограма звуків води.

                                                        Хід заняття:

                                             (привітання дітей з гостями)

I     Організаційний момент

   Вітання з природою:                     «Я всміхнуся сонечку»,

Я всміхнувся сонечку - здраствуй, золоте,

Я всміхнувся квіточці - хай вона росте,

Я всміхнувся дощику - лийся мов з відра,

Я всміхнувся друзям - зичу їм добра!

  Вихователь: Діти, подивіться, сьогодні до нас завітала Краплинка і запрошує всіх у                  країну Води. Помандруємо?

II     Основна частина

                                                        (вправи для пальчиків у воді)

1    вправа - Пальчики вітаються з водою;

2     вправа - Долоньки вітаються з водою;

3     вправа - Качечка вітається з водою (швидко лапками гребе);

4      вправа - Рибка плаває у воді (пірнає, виринає);

5      вправа - Біля води ходить курочка, травичку щипає, водичку п’є;

6      вправа - збираються хмарки, покапав дощик, падають краплинки;

7      вправа - вітерець дмухнув - утворив хвильки.

III     Практична діяльність

      Вихователь: Діти, яка вода з вами віталась - тепла чи холодна? А ще яка вода?

(прозора, чиста)

Дослід 1: А щоб дізнатися. Краплинка пропонує сховати у долоньку по одній іграшці (Краплинка шукає) - не видно. А тепер покладіть камінчик у воду. Що бачите? (камінчик видно, бо вода прозора, чиста)

Дослід 2: «Тоне-не тоне» Покладіть у ємкість з водою іграшку. Ну що іграшка не тоне - бо легка, а камінчик потонув - бо важкий.

Дослід 3: Пропоную узяти сито і дістати з води камінчик. Чому із сита вода виливається, а камінчик не випадає? А чому з миски вода не витікає? (у ситі багато дірочок, воду можна переливати, виливати. Вода - рідка, ллється)

Дослід 4: У вас на руках залишилися краплинки промокніть серветками долоньки. Де краплинки? Краплинки залишилися на серветці, (серветка - волога).

Дослід 5: Уявіть, що у мене в руках хмаринка (у вихователя губка). Хмаринка - важка, дощова, в ній багато маленьких краплинок. Натискаю - ллється дощик, він буває - дрібним, спокійним, сильним, проливним, веселим.

Діти співають закличку:       «Іди, іди дощику»

А зараз відшукаємо цей дощик на картинках (показ відповідних картинок з видами дощу)

Вихователь: Скажіть мені - де краплинок більше у річці чи у калюжі? (за картинками порівнюють)

Вихователь: Краплинка нас кличе дачі. Давайте подивимося, кому ще потрібна водичка? ( діти за картинами дають поширену відповідь)

Бесіда у кутку природи

Вихователь: Подивіться, діти, квіти засумували. Що їм потрібно зробити? (діти поливають та оприскують кімнатні рослини.) А зараз які стали?

                        (лунає фонограма, як капає дощ, тече річка, шумить море)                                                                   Вихователь: Що чуєте? (відповіді дітей)

IV     Підсумок Д. г: «Кому потрібна вода?»

       -        Чи потрібно забруднювати воду? Чому?

-        Що означає цей знак? ( не забруднюй воду)







 Конспект екскурсії в природу для дітей старшого дошкільного віку

Мета: учити складати порівняльний опис рослин, логічно і послідовно будувати розповідь; вправляти у звуконаслідуванні, розширювати словниковий запас за допомогою віршів, загадок, легенд; розвивати вміння відтворювати в пластиці рухи тварин.

Матеріал: вірші, загадки, ілюстрації із зображенням тварин і птахів, легенда про мати-й-мачуху, дзеркальця, окуляри від сонця, панамки, ковдри, питна вода, пиріг, пакети для сміття, 2 червоні прапорці, аптечка.

Хід:

Організація дітей.

Вихователь. Діти, сьогодні у нас незвичне заняття. Ми підемо з вами на екскурсію до озера. Разом з нами підуть і ваші батьки

К. Крутій

Раз, два - дерева

три, чотири - вийшли звірі

п’ять, шість - пада лист

сім, вісім - птахи в лісі

дев’ять, десять - он сунички

підвели червоні личка.

Діти крокують разом з батьками, промовляючи слова віршика. Всі підходять до озера.

Вихователь, (на місці стоянки)

Т. Бойченко

Повітря, земля і вода - це Природа.

Природа - це Я. І ти - це природа.

У божому світі під сонцем одним,

Повинні ми жити у згоді.

Вихователь. Навколишній світ такий красивий, складний і розмаїтий. Усі ми - діти Природи. Як добре, що ми можемо усе це бачити. Природа дала очі всім - людині, тварині, птаху, комасі. З-під кожної травинки, листочка на нас хтось дивиться. У жучків очки малесенькі-малесенькі, а в жабки -більші. Ворона гарно бачить вдень, а сова в ночі. Я зараз дам вам дзеркальця, щоб ви подивилися на свої очі. У кожного є повіки, вії, які захищають зіницю від пошкоджень.

Закрийте очі долоньками і попробуйте підійти до мене. Дуже тяжко, майже не можливо. Я закликаю вас до обережності. Доглядайте за своїми очима, особливо тут, де багато різних камінців, гіллячок. А щоб сонечко не дуже пекло і світило нам у очі, закриємо їх окулярами від сонця або довгими козирками від шапочок.


Вихователь. Діти, давайте підійдемо до озера. Ой, тільки хлюп та хлюп! Що сталося? Так, то жабки уважно слухали про що ми розмовляли, злякалися, й у водичку повтікали. Згадаймо, як вони і різні звірі рухаються.

Рухлива гра "Хто як рухається?"

Вихователь показує зображення тварин, птахів, а діти і батьки відтворюють їхні рухи.

Вихователь.

Ходжу, броджу між маками Чи квіти є однакові?

Напевне, є, та де знайти Я не знайшла іще. А ти?

Озирніться навколо. Як багато рослин. І всі вони різноманітні. Серед них є красиві і не дуже, лікувальні й отруйні. Ось погляньте це мати-й-мачуха, яка лікує горло, кашель, животики. Про неї вам розкаже мама Вови - Олена Вікторівна.

Розповідь мами Вови, Олени Вікторівни, про мати-й-мачуху. Легенда.

Вихователь. Різні рослини в мене є. Хто їх правильно назве?

Пригадайте, які ви знаєте рослини? А зараз вам потрібно буде відгадати їх за описом.

Дидактична гра "Відгадай рослину".

Діти разом з батьками підходять до кропиви, мати-й-мачухи, лопуха, кульбаби, бузини і відгадують назву, згадують їх лікувальні властивості.

Батько дитини. Я думаю, що вам дуже хочеться серед такої красивої природи поспівати. Пропоную гру "Заспівай як я".

Дидактична гра "Заспівай як я". Батько читає вірш чи загадку про птаха чи тварину, а діти відтворюють звуки їхнього голосу.

Увечері кувала зозуля у ліску

І пісеньку співала

Одну-однісіньку -

Ку-ку, ку-ку, ку-ку.

Соловейко навесні

Сипле співи голосні:

Тьох-тьох-тьох

Тьох-тьох-тьох.

В теплий край я не літаю

Під стріхою хату маю.

Цвірінь! Цвірінь - сів я на хлівець

Зовуть мене ... (Горобець)

Тук-тук-тук!

Чути в лісі перестук.

На березі, угорі

Хто довбається в корі. (Дятел)

Що воно за дивина -

Світла денного боїться

Дзьоб гачком, великі очі,

І не спиться їй щоночі.

Ху-ху-ху! - кричить вона,

Відгадали? Це ... (Сова)

У зеленому жакеті 

Галасує в очереті - Ква-ква, ква-ква. (Жаба)

На дивані кіт журчить 

Ні, не правда, він мурчить: Мур-мур, мур-мур.

Йде оркестр незвичайний - Му - молочний,

Му - музичний. Му - музики ті співають

 І на тронках дзвінко грають.

                                                 К.  Крутій

Вихователь. Діти, а зараз давайте уважно розглянемо листочки лопуха і кульбаби, бузини і кропиви. Скажіть, чим вони схожі, чим відрізняються?

Дидактична гра "Знайди рослину". Діти разом з батьками відшукують лопух, кульбабу, бузину, кропиву.

Вихователь. Всі сідаємо кружком

Будем слухати уважно.

Порівняльний опис рослин за бажанням. Діти разом з батьками описують рослини.

Батько дитини. Рослини прикрашають нашу землю. А земля годує нас хлібом, овочами і фруктами. Ви, мабуть, дуже зголодніли і хочете їсти? Можливо, якщо ви сильно, сильно захочете пирога, то він з’явиться.

Для цього станемо в хоровод і заспіваємо. Хоровод "Іменинний пиріг"

Як на Софіїні іменини Та спекли пиріг з малини.

Ось такий високий,

Ось такий широкий І красивий такий Та ще й дуже смачний.

Батько дитини. Ви так старалися. Ось вам і пиріг, а до нього водичка чиста і прозора, яку набрали із криниці.

Пити, дітки, воду із озера суворо заборонено, тому що можна захворіти. Діти з батьками відпочивають і їдять смачний пиріг.

Вихователь.

Л. Пшенична Полічити не змогла Скільки виросло кульбаб!

Гарна квітка, що не крок Я сплету собі вінок.

Прилетить руда бджола На віночку задріма.

І подумає, напевно,

Що кульбаба - я сама.

Нашим дівчаткам дуже захотілося стати ще кращими. І тут їм допоможе рослина-сонечко, яку звуть кульбабкою.

Дівчатка разом з мамами плетуть віночки, а хлопчики з татами їм допомагають. Діти разом з батьками фотографуються.

Батько дитини.

Час додому вирушати

Є турбота в сонця Людям помагати,

А наша турбота - Природу охороняти.

Пропоную все поприбирати.

Рухлива гра "Хто швидше"( Дівчата тримають пакети, а хлопці збирають сміття. Потім всі весело і дружно повертаються додому)

В групі діти малюють свої враження від подорожі.


                              Тема : « Хмаринка - веселинка »

Мета: пояснити  та ознайомити причини виникнення хмаринки, дощу;  формувати у дітей пізнавальний інтерес до природи; стимулювати  інтерес до експериментально – дослідницької діяльності; сприяти розвитку фантазії в дітей, та асоціативного мислення ; удосконалювати комунікативні навички дітей та спонукаючи формулювати відповідь на запитання; активізувати словник дітей словами: вода, краплинки води, чиста, прозора, легкий, сильний, чистий, брудний, легка, важка; сприяти створенню у дітей радісного емоційного настрою під час створення малюнка у техніці крапле-терапія  - малювання піпеткою: піднести піпетку з водою над ватними дисками і випускати по чу-чуть воду по всій площині, до повного змочування дисків; розвивати спостережливість, тактильні відчуття, уяву, мислення, дрібну моторику пальців рук, дитячу творчість, . Виховувати естетичне сприйняття, охайність під час роботи, бажання не забруднювати водойми, сприяти створенню у дітей радісно - емоційного настрою протягом заняття.

Тип: фронтальне

Вид: інтегроване

Обладнання:  презентація казки: « Про неслухняну хмаринку», картинки дощ: легкий,сильний; річка: чиста,брудна; корзинка: з муляжами фруктів і овочів; мочалки у формі хмаринки; миски з водою; стакани з чистою водою; мисочки з чорною фарбою; чайні пластмасові ложечки; серветки, серветки-клейонки; тарілочки; альбомні листки з сюжетним малюнком викладений ватними дисками які знизу зафарбовані різними кольорами відповідно до об'єкта; піпетки; потішка: Іди,іди дощику; звуковий запис: спокійна мелодія ; д.г.: «На кого схожа хмаринка».

Хід заняття:

В: Дітки, сьогодні я хочу запросити вас на сьогодні-ше цікаве заняття.

Сідайте і уважно послухайте казочку «Про неслухняну хмаринку»

(звучить спокійна мелодія, на екрані з'являються послідовно відповідні зображення відповідно до казки)

       Була собі хмаринка-веселинка, гарна і пустотлива, і любила вона всіх передражнювати. Летить вона якось по небу і бачить зайчик-вуханьчик. Вона гукає: «Зайчику!», а зайчик подивився у небо і побачив величезного зайця який на нього не схожий, образився зайчик: і каже «Не дражнись ,хмаринко, будь-ласка!». Хмаринка засміялась і полетіла далі. Летить вона, сміється і думає, кого ж мені ще подражнити, аж бачить песик біжить. «Привіт, песику!». «Привіт, хмаринко!», песик підняв голову вгору і побачив песика чомусь злющого, величезного і не схожого на нього. Песик образився і каже: «Не дражнись, будь-ласка, хмаринко!». А хмаринка посміялась і полетіла далі. І так вона літала по небу ще довго-довго, і всіх кого зустрічала хмаринка передражнювала і насміхалася. А з годом і її вже всі стали називати не хмаринкою, а то ведмедиком, то верблюдом, то котиком, то пір'їнкою. А вона все кричала: «Ні, я хмаринка, я хмаринка!» Але ніхто її вже не чув. Тоді хмаринка і сама відчула як це неприємно коли з тебе насміхаються. І дуже образилася, засмутилася і заплакала.

В: Дітки, скажіть, коли хмаринки плачуть, то що буває?

Д: Дощик.

В: А з чого утворюється дощик?

Д: Із краплинки води.

В: Правильно, а давайте ми зараз нашу хмаринку спробуємо розвеселити, не дивлячись, що вона була дуже нечемною. Давайте ми її розвеселимо заспіваємо закличку про дощик.

Д: Іди, іди, дощику,

Зварю тобі борщику.

В глиняному горщику

Тобі борщик, мені дощик

Щоб рясніший падав дощик.

( хмарка на екрані стала весела)

Д. гра: «На кого схожа хмаринка»

(сприяти розвитку фантазії в дітей, асоціативне мислення)

В: А хмаринка залишиться з нами далі і побачить яку важливу роль виконує в природі.

В: А тепер, вас запрошую до нашої дослідницької лабораторії.

Де будемо проводити досліди.

Стали за столики і зараз ми з вами, за допомогою дослідів, дізнаємося як утворюється дощ. Перед вами стоять тарілочки з водою. Уявіть собі, що це не просто вода, а справжня річка.

Скажіть мені, яка вода у ваших уявних річках?

Д: Чиста та прозора.

В: А ще у вас на столах лежать губки.  На що схожі губки?

Д: Схожі на хмаринки.

В: Візьміть губку в руку і відчуйте яка вона, важка чи легка?

Д: Легка.

В: Так, поки що вона легка, як хмаринка. А зараз наберіть в губку ось так трішки води, занурте її у нашу уявну річку. Тепер губка якою стала?

Д: Важка.

В: Тепер стисніть губку. Що ми бачимо?

Д: Падають краплинки - іде дощ.

В: Ось так, дітки, малесенькі краплиночки води з річок, озер, морів в випаровуються, підносяться в небо і утворюють хмаринки. Коли в хмаринках стає дуже багато краплинок води, тоді вона стає темною, важкою і з неї починає падати дощ. Скажіть мені, який буває дощик?

--- З тискайте легко губку який дощик капає?

--- А тепер сильніше стисніть який зараз падає дощик?

--- Подивіться на картинку і відгадайте який тут зображений дощик?

     А тут який падає дощ?

Д: Сильний і дрібний.  (картинки на дошці )

В: Давайте ми з вами глянемо на річку. (картинки на дошці )

Якщо водичка у них чиста, то дощик капає який?

Д: Чистий.

В: Так, молодці. Гляньте, перед вами на столах є чорна фарба і ложечки.

В: Давайте ми уявимо, що це не фарба, а бруд, яким нечемні люди забруднюють водойми – викидаючи багато сміття і вода забруднюється

 (картинки на дошці)

Подивіться то вода яка у такій річці?

Д: Брудна.

В: Візьміть на ложечку трішки цього бруду і забрудніть воду. Якою стала вода?

Д: Брудною.

В: А тепер знову візьміть свої губки-хмаринки і опустіть їх у нашу уявну річку. Який дощик пішов із цієї хмаринки?

Д: Брудний.

В: Вам приємно буде гуляти під таким дощем?

Д: Ні.

В: А як ви думаєте, якщо такий брудний дощик проллється на овочі та фрукти, які ростуть в саду та на городі, їх можна буде їсти?

(Пролити брудну воду з губки на муляжі овочів та фруктів)

Д: Ні, тому що вони будуть брудні.

В: І їх треба мити чистою водою. То який ми можемо зробити висновок?

Д: Не можна забруднювати воду.

В: Так чиста вода потрібна всім для життя на землі – людям, природі.

І ми повинні діти не забруднювати водойми.

В: Пригадайте, що потрібно для того, щоб з’явилась хмаринка?

Д: Вода.

В: Правильно. То запрошую вас уявити що ви хмаринка яка поливає природу чистим дощиком і вся природа оживає і грає яскравими кольорами.

        Практична робота дітей    ( звучить спокійна мелодія - природи)

Підійдіть до столиків перед вами є малюнок із ватних дисків, який вам потрібно розфарбувати чистою водою і піпеткою. Набираєте в піпетку воду і випускаєте тільки на ватні диски. А далі подивитись яке дійство буде відбуватись на малюнку. ( оживає різними кольорами)

- Якими кольорами заграв ваш малюнок?

Яка гарно у вас вийшла. Молодці!

В: Хмаринці вже час вирушати далі, тож давайте ми попрощаємось з хмаринкою і нашими гостями.

Д: До побачення, до нових зустрічей!










Немає коментарів:

Дописати коментар