РОБОТА З БАТЬКАМИ

 

   "Концентруйтесь на розвиток хорошого в дитині, тоді зрештою поганому не лишиться місця.  Будьте готові відгукнутися на дитини,яка потребує вас. Завжди прислухайтесь  і  відповідайте дитині яка звертається до вас" М. Монтессорі 


Пам'ятка для батьків

«Організація експериментально-дослідницької діяльності вдома»



Нескладні досліди та експерименти можна організувати і вдома. Для цього не потрібно великих зусиль, тільки бажання, трохи фантазії і звичайно, деякі наукові знання.

Необхідно дотримуватися деяких правил:

    1. Встановити мету експерименту (для чого ми проводимо дослід)

    2. Підібрати матеріали (список всього необхідного для проведення досліду)

    3. Обговорити процес (поетапні інструкції з проведення експерименту)

    4. Підвести підсумки (точний опис очікуваного результату)

    5. Пояснити чому? Доступними для дитини словами.

Пам'ятайте! При проведенні експерименту головне – безпека вас і вашої дитини.






Майстер-клас для батьків по експериментально-дослідницькій діяльності «Чарівне перетворення води»

 Завдання: ознайомити батьків з дитячим експериментуванням, продемонструвати деякі досліди, які можна повторити вдома з дитиною; розвивати уміння бачити проблеми, робити висновки; розвивати навички та вміння експериментування;

Матеріал, обладнання:

·       прозора миска з водою, заготовки латаття з паперу;

·       прозорі пляшки з водою, гуаш (зелена, червона, синя, жовта);

·       акваріум з водою, піна для гоління, піпетка, гуаш синя;

·       6 одноразових склянок, 6 вологих серветок.

Хід майстер-класу

Організаційний момент.

Привітання. (Вихователь пускає мильні бульбашки).

Ось бульбашка мильна

В повітрі літає,

І веселка мильна

На сонечку грає.

Що за диво бульбашки,

звідки взялися вони.

А на питання знайти відповідь, допоможе нам експеримент.

Вихователь: А вам хотілося б розібратися в тому, що таке експеримент, і дитяче експериментування? Ну, що ж, шановні батьки, сьогодні ми з вами постараємося зрозуміти, в чому особливості

організації діяльності дитячого експериментування.

Дитяче експериментування – це один з провідних видів діяльності дитини дошкільного віку. Дитина за своєю природою - дослідник. Жага нових вражень, цікавість, постійне прагнення спостерігати і експериментувати, самостійно шукати нові відомості про світ, традиційно розглядаються як найважливіші риси дитячої поведінки.

І сьогодні шановні батьки, я теж хочу з вами поекспериментувати з водою.

Проведення експериментів.

Я пропоную вам зануритися в світ дитинства і запрошую Вас в казку «Аліса в країні чудес».

Жила була дівчинка Аліса і дуже була цікава. Одного разу Аліса почула розмову птахів про те, що вони бачили в інших краях. Їй стало цікаво, і вона вирушила в подорож у пошуках пригод. Вийшовши за паркан, вона побачила невеликий ставок, в ньому плавало багато загадкових квітів, це були латаття.

Аліса побачила, як розпускаються ці прекрасні квіти.

 

Дослід № 1 «Паперові квіти. Латаття»

Матеріал, обладнання: паперові квіти, прозора миска з водою.

Хід досліду:

Нам знадобиться: заготовки латаття, за допомогою олівця пелюстки закручуємо до центру. А тепер опускаємо латаття на воду. Спостерігаємо на ваших очах пелюстки квітів почнуть розпускатися.

Висновок: це відбувається тому, що папір намокає, стає поступово важче і пелюстки розкриваються.

Аліса вирушила далі по стежці і побачила чарівну воду, яка змінює колір.

Дослід №2 «Чарівна вода»

Матеріал, обладнання: пляшечки з водою, гуаш (зелена, червона, синя, жовта).

Хід досліду:

Заздалегідь потрібно пофарбувати зсередини кришки фарбою і дати висохнути, потім закрити пляшечки кришками.

Вимовляємо чарівні слова: Стань вода - водиця, не проста - а кольорова!

І струшуємо пляшечки - водичка стає кольоровою.

Висновок: При струшуванні пляшки, вода стикається з кришкою, і водичка забарвлюється в різні кольори.

Аліса вирішила відпочити і присіла на галявину, але тут подув сильний вітер, з'явилися хмари, і пішов дощик.

Дослід № 3 «Дощ»

Матеріал, обладнання: вода, акваріум, піна для гоління, піпетка, гуаш синя.

Хід досліду:

Наливаємо в акваріум воду і поверх води ми видавлюємо піну для гоління, у нас вийшло - пишні «хмари». Потім беремо піпетку з пофарбованої водою, і капаємо в різні місця піни і чекаємо - з хмар пішов дощик.

Висновок: Фарба просочилася крізь піну, і ми спостерігаємо, що з хмари пішов дощик.

Аліса пішла стежкою, яка вела до її дому і побачила, веселку.

 

 

Дослід № 4 «Веселка»

Матеріал, обладнання: вода, гуаш (жовта, червона, синя), 6 одноразових склянок, 6 вологих серветок.

Хід досліду:

Беремо три склянки з водою і розчиняємо в них фарби, інші три склянки залишаємо порожніми. Потім розставляємо склянки по колу - з кольоровою водою, безбарвну. Опускаємо вологі серветки (і набираємося терпіння).

Висновок: Вода по серветкам перетікає в порожні склянки, змішуються фарби і виходить веселка.

Починало темніти, Аліса втомилася. Пора повертатися додому. Їй хотілося скоріше розповісти мамі про побачені чудеса навколо. Наша казка підійшла до кінця.

Шановні батьки ви наочно переконалися, що все це дуже нескладно, все це ви можете повторити вдома разом з дітьми, для цього не потрібно великих зусиль, тільки бажання, трохи фантазії. Вашим малюкам дуже сподобається.





 


Немає коментарів:

Дописати коментар