РОБОТА З БАТЬКАМИ

 

   "Концентруйтесь на розвиток хорошого в дитині, тоді зрештою поганому не лишиться місця.  Будьте готові відгукнутися на дитини,яка потребує вас. Завжди прислухайтесь  і  відповідайте дитині яка звертається до вас" М. Монтессорі 


Рекомендації батькам у вихованні добрих справ дітей: "МОЇ ДОБРІ СПРАВИ"

Поради батькам: Вечірні "шепотуньки"

Поради для батьків: "Чому дитина обманює?"

Рекомендації для батьків: "Як сказати дитині "НІ"?

ПАМ'ЯТКА для батьків: Разом запишемо ВВІЧЛИВІ СЛОВА

РЕКОМЕНДАЦІЇ ДЛЯ БАТЬКІВ З ЕКОЛОГІЧНОГО ВИХОВАННЯ ДІТЕЙ

Осінь

1. Шановні батьки! Перебуваючи разом з дітьми на прогулянці, поспостерігайте, що шукають в траві птахи? Чому метелики літають біля квітів? Що вони роблять? Висновки зробіть разом з дітьми: всім тваринам потрібна їжа, адже вони живі істоти.

2. Перебуваючи разом з дітьми в парку, помилуйтесь його красою, погодуйте білочку горішками. Акцентуйте увагу дітей на тому, що вона жива істота і також хоче їсти.

3. В теплий осінній день, перебуваючи з дітьми біля водойми, зверніть увагу дітей, яка вода в ній — чиста чи брудна? Хто мешкає у водоймі? Зверніть увагу дітей на те, що і рослинам, і тваринам, і птахам, як і людям, вода потрібна чиста.

4. Разом з дітьми уважно огляньте кімнатні рослини, які є у вас удома. Доручіть дітям самостійно дізнатись, які з рослин більш вологолюбиві, а які менше (діти про це вже знають) і полити їх.

5. Проведіть разом з дітьми дослід: в дві склянки посадіть цибулини, але в одну налийте воду, а в іншу — ні. Далі спостерігайте за змінами. Висновки зробіть разом з дітьми.

6. Пересадіть зі свого городу кущ помідорів чи чорнобривців, а потім разом з дітьми поспостерігайте, де довше буде рости рослина — на городі чи в квартирі? Чому?

7. Перебуваючи у парку чи на присадибній ділянці, зверніть увагу дітей на стан рослинності. Чому зів'яли рослини на городі, на квітнику? Чому опало листя? Хай про все це розкажуть вам діти.

Зима

1. Шановні батьки! Поспостерігайте разом з дітьми за мешканцями акваріуму і спитайте в дітей: чому на поверхню води піднімаються молюски? Чи добре живеться рибкам в акваріумі? При необхідності разом з дітьми частково замініть воду в акваріумі.

2. Запропонуйте дітям провести невеликий дослід: де краще дихається — на вулиці, біля дороги, чи у парку? Допоможіть дітям зробити правильний висновок.

3. Проведіть разом з дітьми невеликий дослід: вазу з квітами помістіть в прозорий поліетиленовий мішок і туго зав'яжіть його. Через деякий час зверніть увагу дітей на те, що в середині мішка з'явились крапельки води. Чому вони з'явилися? Відповідь шукайте разом з дитиною: рослина також дихає.

4. Вранці, йдучи у дитячий садок, зверніть увагу дітей на місцезнаходження сонця. Чи знаходиться воно так високо, як було влітку? Зверніть увагу дітей на температуру повітря. Спитайте в них, чому стало холодно? Допомагаючи відповісти дітям, поясніть положенням сонця на небі.

5. Перебуваючи з дитиною в лісі чи парку, запропонуйте їй знайти тих комах, яких вона зустрічала влітку. Куди вони зникли і чому? Хай про все це розкажуть вам діти, вони це вже знають.

6. Перебуваючи з дитиною на прогулянці у парку, попросіть її розповісти, чому взимку рослини “сплять”? З чим це пов'язано? Про залежності, які існують між неживою природою і живою, діти вже знають.

Весна

1. Шановні батьки! Перебуваючи на присадибній ділянці, зверніть увагу дітей на перших комах. Чому з'явилися метелики? Де вони літають? Чи потрібні рослинам метелики?

2. Йдучи у дитячий садок, зверніть увагу дітей на те, чим зайняті птахи? Де вони мешкають? Чим живляться? Яку користь приносять?

3. Прочитайте дітям книжку Ю.Дмитрієва “Про природу для великих і маленьких”. Спробуйте подивитися на природу разом з дітьми очима героїв цієї книги.

4. Запропонуйте дітям розповісти вам оповідання, яке прочитали їм у дитячому садку (З.П.Плохій “Хто потрібніший”) і виясніть, хто ж самий потрібний на Землі?

Такі «домашні завдання» даються з метою зацікавити батьків, коли не вдається переконати їх прийти на збори і консультації. Приймаючи завдання як обов'язкове для дитини, вони поступово самі залучаються до наміченої справи і починають проявляти до неї цікавість.

Такі “домашні завдання” виступають в комплексі взаємодоповнюючих форм роботи з сім'єю, вони використовуються для більш глибокого засвоєння дитиною знань, одержаних у дитячому садку, а також для спільної діяльності, в процесі якої дошкільники і дорослі вчаться узгоджувати свої зусилля і краще розуміти один одного. Під впливом цього батьки “повертаються обличчям” до проблем, які були підняті у дитячому садку і до педагогів як до спеціалістів з цієї проблеми. А це дуже важливо для взаємодії обох сторін. При найбільш відповідальному ставленні до справи виховання без активної взаємодії вихователі і батьки не зможуть вирішити складні завдання екологічного виховання дітей.                          

Влітку

Теплого літнього дня, прогулюючись з дітьми в парку чи в лісі, відпочиваючи біля річки чи озера, на лузі, запропонуйте їм послухати й розповісти, хто що почує.

Пограйтеся з ними у гру "Хто більше почує?" Нехай малята спробують відтворити почуті звуки — шум лісу, вітру, шурхіт листя окремого дерева. Вчіть їх імітувати дзижчання бджілки, кумкання жаби, спів пташки тощо.

Уважно огляньте з дітьми старі дерева, помилуйтеся їх пишною кроною. Діти, напевне, впізнають їх, назвуть. Пошукайте і знайдіть дупло. Поспостерігайте за ним — чи не з'явиться, бува, його господар? Це може бути білка, дятел або ще хтось.

   Які сліди свідчать про наявність мешканця тут?

Побачивши бджолу, слід уважно поспостерігати, як вона збирає нектар, куди летить далі. Простежити — які рослинки в саду, в лузі вона вибирає. Роздивіться — он пилок пристав до її тільця... А чи знає малюк, яка користь від того, що комахи переносять пилок з однієї рослини на іншу? (Це сприяє буйному цвітінню трав і квітів, а також збільшенню врожаю культурних рослин).

Якщо ви із своїм малюком перебуваєте в сільській місцевості, то маєте чудову нагоду спостерігати за свійськими тваринами (худобою, птахами). Зверніть увагу на їхні звички, на те, як вони ставляться до своїх дитинчат. Якщо це не буде небезпечнодля малого, доручіть йому доглядати за твариною чи птахами. Ви маєте неодмінно викликати в дитини бажання дбайливо, лагідно ставитися до них.

Перебуваючи разом з дітьми на гостинах у Природи, створюйте або використовуйте ситуації, коли дитині слід дотримуватись певних правил поведінки в природі:

ü не кричати й не лякати пташок

ü  не ламати гілки

ü  не руйнувати павутиння

ü  не збивати гриби тощо….

 Пам'ятайте глибоку народну мудрість: дитина вчиться всього, що бачить у себе вдома.

І ще одне завдання батькам: запропонуйте вашим малюкам, перебуваючи за містом або в парку, подихати на повні груди, а повернувшись додому, спробувати зробити те ж саме. Діти, напевно, відчують, що тут, де багато машин, дихається набагато важче. Отже — природа, рослини покращують повітря; машини ж його забруднюють.

Так, шановні батьки, виконуючи наші поради, ви стаєте співучасниками пізнавальної діяльності ваших допитливих малюків. Вони закріплюють та розширюють з вашою допомогою знання, що одержують в дитячому садку, а дорослі "повертаються обличчям" до такої важливої проблеми як екологічне виховання наших дітей, до тих, хто допомагає в її вирішенні, — педагогів дошкільного закладу.

 

Екологічне виховання способами виконання трудових завдань та завдань з охорони природи

§  Перебуваючи з дітьми в парку, помилуйтеся його красою, погодуйте білочку горішками. Акцентуйте увагу на тому, що вона жива і також хоче їсти.

§  Разом з дітьми уважно розгляньте кімнатні рослини, які є у вас вдома. Доручіть дітям самостійно дізнатися, які рослини більш вологолюбиві, а які менше і полити їх.

§  Виконайте разом з дітьми таку роботу: у дві склянки посадіть цибулини, але в одну налийте воду, а в іншу – ні. Далі поспостерігайте за змінами. Висновок зробіть разом з дітьми.

§  Пересадіть зі свого городу кущ помідорів чи чорнобривців, а потім разом з дітьми спостерігайте, де довше буде рости рослина – на городі чи у квартирі? Чому?

§  Восени, працюючи на присадибній ділянці, зверніть увагу дітей на стан рослинності. Чому зів’яли рослини на городі? Чому опало листя? Хай про все це розкажуть вам діти.

§  Поспостерігайте разом з дітьми за мешканцями акваріуму і спитайте в дітей: чому на поверхню води піднімаються молюски? Чи добре живеться рибкам в акваріумі? При необхідності разом з дітьми частково замініть воду в акваріумі.

§  Перебуваючи з дітьми на природі, створюйте або використовуйте ситуації, коли дитині слід дотримуватися певних правил поведінки: не кричати й не лякати пташок, не ламати гілок, руйнувати павутиння, не збивати гриби тощо.

 

Пам’ятайте глибоку народну мудрість: дитина вчиться всього, що бачить у себе вдома.



                                   Пам'ятка для батьків                                                            «Організація експериментально-дослідницької діяльності вдома»

Нескладні досліди та експерименти можна організувати і вдома. Для цього не потрібно великих зусиль, тільки бажання, трохи фантазії і звичайно, деякі наукові знання.

Необхідно дотримуватися деяких правил:

    1. Встановити мету експерименту (для чого ми проводимо дослід)

    2. Підібрати матеріали (список всього необхідного для проведення досліду)

    3. Обговорити процес (поетапні інструкції з проведення експерименту)

    4. Підвести підсумки (точний опис очікуваного результату)

    5. Пояснити чому? Доступними для дитини словами.

Пам'ятайте! При проведенні експерименту головне – безпека вас і вашої дитини.


Майстер-клас для батьків по експериментально-дослідницькій діяльності «Чарівне перетворення води»

 Завдання: ознайомити батьків з дитячим експериментуванням, продемонструвати деякі досліди, які можна повторити вдома з дитиною; розвивати уміння бачити проблеми, робити висновки; розвивати навички та вміння експериментування;

Матеріал, обладнання:

·       прозора миска з водою, заготовки латаття з паперу;

·       прозорі пляшки з водою, гуаш (зелена, червона, синя, жовта);

·       акваріум з водою, піна для гоління, піпетка, гуаш синя;

·       6 одноразових склянок, 6 вологих серветок.

Хід майстер-класу

Організаційний момент.

Привітання. (Вихователь пускає мильні бульбашки).

Ось бульбашка мильна

В повітрі літає,

І веселка мильна

На сонечку грає.

Що за диво бульбашки,

звідки взялися вони.

А на питання знайти відповідь, допоможе нам експеримент.

Вихователь: А вам хотілося б розібратися в тому, що таке експеримент, і дитяче експериментування? Ну, що ж, шановні батьки, сьогодні ми з вами постараємося зрозуміти, в чому особливості

організації діяльності дитячого експериментування.

Дитяче експериментування – це один з провідних видів діяльності дитини дошкільного віку. Дитина за своєю природою - дослідник. Жага нових вражень, цікавість, постійне прагнення спостерігати і експериментувати, самостійно шукати нові відомості про світ, традиційно розглядаються як найважливіші риси дитячої поведінки.

І сьогодні шановні батьки, я теж хочу з вами поекспериментувати з водою.

Проведення експериментів.

Я пропоную вам зануритися в світ дитинства і запрошую Вас в казку «Аліса в країні чудес».

Жила була дівчинка Аліса і дуже була цікава. Одного разу Аліса почула розмову птахів про те, що вони бачили в інших краях. Їй стало цікаво, і вона вирушила в подорож у пошуках пригод. Вийшовши за паркан, вона побачила невеликий ставок, в ньому плавало багато загадкових квітів, це були латаття.

Аліса побачила, як розпускаються ці прекрасні квіти.

Дослід № 1 «Паперові квіти. Латаття»

Матеріал, обладнання: паперові квіти, прозора миска з водою.

Хід досліду:

Нам знадобиться: заготовки латаття, за допомогою олівця пелюстки закручуємо до центру. А тепер опускаємо латаття на воду. Спостерігаємо на ваших очах пелюстки квітів почнуть розпускатися.

Висновок: це відбувається тому, що папір намокає, стає поступово важче і пелюстки розкриваються.

Аліса вирушила далі по стежці і побачила чарівну воду, яка змінює колір.

Дослід №2 «Чарівна вода»

Матеріал, обладнання: пляшечки з водою, гуаш (зелена, червона, синя, жовта).

Хід досліду:

Заздалегідь потрібно пофарбувати зсередини кришки фарбою і дати висохнути, потім закрити пляшечки кришками.

Вимовляємо чарівні слова: Стань вода - водиця, не проста - а кольорова!

І струшуємо пляшечки - водичка стає кольоровою.

Висновок: При струшуванні пляшки, вода стикається з кришкою, і водичка забарвлюється в різні кольори.

Аліса вирішила відпочити і присіла на галявину, але тут подув сильний вітер, з'явилися хмари, і пішов дощик.

Дослід № 3 «Дощ»

Матеріал, обладнання: вода, акваріум, піна для гоління, піпетка, гуаш синя.

Хід досліду:

Наливаємо в акваріум воду і поверх води ми видавлюємо піну для гоління, у нас вийшло - пишні «хмари». Потім беремо піпетку з пофарбованої водою, і капаємо в різні місця піни і чекаємо - з хмар пішов дощик.

Висновок: Фарба просочилася крізь піну, і ми спостерігаємо, що з хмари пішов дощик.

Аліса пішла стежкою, яка вела до її дому і побачила, веселку.

Дослід № 4 «Веселка»

Матеріал, обладнання: вода, гуаш (жовта, червона, синя), 6 одноразових склянок, 6 вологих серветок.

Хід досліду:

Беремо три склянки з водою і розчиняємо в них фарби, інші три склянки залишаємо порожніми. Потім розставляємо склянки по колу - з кольоровою водою, безбарвну. Опускаємо вологі серветки (і набираємося терпіння).

Висновок: Вода по серветкам перетікає в порожні склянки, змішуються фарби і виходить веселка.

Починало темніти, Аліса втомилася. Пора повертатися додому. Їй хотілося скоріше розповісти мамі про побачені чудеса навколо. Наша казка підійшла до кінця.

Шановні батьки ви наочно переконалися, що все це дуже нескладно, все це ви можете повторити вдома разом з дітьми, для цього не потрібно великих зусиль, тільки бажання, трохи фантазії. Вашим малюкам дуже сподобається.





 






Немає коментарів:

Дописати коментар